ARTIKEL 1 | DEFINITIES EN TOEPASSELIJKHEID
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst die betrekking heeft op door MIMI WEDDING & Events te leveren of verhuren diensten en producten, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen.
1.2 In deze algemene voorwaarden wordt met ‘Opdrachtgever’ bedoeld: iedere (rechts)persoon of bedrijf die bij MIMI EVENTS diensten of goederen huurt of afneemt, met wie MIMI EVENTS een overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten.
1.3 MIMI WEDDING & EVENTS wordt aangegeven als MIMI EVENTS of als Verhuurder.
Mimi Events is gevestigd aan de Gatwickstraat 13, 1043 GL Amsterdam, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 68410247.
1.4 Met Overeenkomst wordt bedoelt: iedere tussen de Opdrachtgever en Mimi Wedding & Events tot stand gekomen overeenkomst tot verhuur, verkoop, opdracht of dienstverlening ontstaan uit offerte of uit opdracht / bevestiging van Opdrachtgever.
1.5 Diensten: de prestaties waartoe Mimi Wedding & Events zich verbonden heeft. Diensten die zijn dan wel worden geleverd door Verhuurder aan Opdrachtgever, dan wel beoogd zijn om te worden geleverd of ter beschikking gesteld door Verhuurder aan Opdrachtgever, onder meer krachtens overeenkomst van koop, verhuur en of opdracht, alsmede de werkzaamheden die Verhuurder voor Opdrachtgever verricht en of zal verrichten, dan wel beoogd wordt te verrichten;
1.6 Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk tussen partijen zijn overeengekomen. De toepasselijkheid van eventueel door Opdrachtgever gehanteerde voorwaarden, wordt door Mimi Events uitdrukkelijk van de hand gewezen. Deze algemene voorwaarden treden daarvoor in de plaats.
Artikel 2 | TOTSTANDKOMING EN INHOUD OVEREENKOMST
2.1 Alle aanbiedingen en offertes hebben, tenzij anders blijkt of anders is overeengekomen, een geldigheidsduur van 7 werkdagen, gerekend vanaf de vermelde datum op de offerte / aanbieding.
2.2 Nadat de offerte of aanbieding is verstuurd krijgt de Opdrachtgever 7 werkdagen bedenktijd en mag de Opdrachtgever in deze tijd de keuze qua producten en / of diensten aanpassen of overgaan tot afzien van de samenwerking met MIMI EVENTS. Bedenktijd is niet van toepassing indien de gelegenheid op korte termijn (binnen 2 maanden) plaatsvind. MIMI EVENTS is niet verplicht te leveren zonder schriftelijk bevestiging.
2.3 De offerte / aanbieding en algemene voorwaarden dienen door de Opdrachtgever te worden gelezen, en bij akkoord van zowel de overeenkomst / offerte en algemene voorwaarden gaat de Opdrachtgever over tot aanbetaling.
2.4 Door een schriftelijke bevestiging / mondeling akkoord of door het verrichten van een aanbetaling door Opdrachtgever komt een overeenkomst tot stand.
2.5 Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor toekomstige afname of verhuur van goederen of diensten.
2.6 Goederen blijven ten alle tijden bezit van MIMI EVENTS tenzij anders vermeld op de offerte of in de overeenkomst.
2.7 Voor het wijzigen van de overeenkomst nadat de bedenktijd verstreken is wordt verwezen naar Artikel 3 in de Algemene voorwaarden. Voor de beëindiging of ontbinding van de overeenkomst wordt verwezen naar Artikel 4 in de Algemene voorwaarden.
Artikel 3 | WIJZIGEN VAN DE OVEREENKOMST
3.1 Indien blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in overleg de overeenkomst schriftelijk aanpassen / aanvullen.
3.2 Indien de wijziging van en/of de aanvulling op de offerte of aanbieding financiële en/of kwalitatieve consequenties zal hebben, zal MIMI EVENTS de Opdrachtgever hierover van tevoren inlichten.
Artikel 4 | ONTBINDING OF BEEINDIGING VAN DE OVEREENKOMST
4.1 MIMI EVENTS heeft het recht de Overeenkomst op te zeggen c.q. te beëindigen of annuleren, zonder daarbij schadeplichtig te worden jegens Opdrachtgever indien de inhoud van de Overeenkomst naar haar oordeel de belangen en/of goede naam van haar onderneming kan schaden en voorts indien de veiligheid van gasten, personeel en/of gecontracteerde leveranciers naar het oordeel van MIMI EVENTS onvoldoende wordt gewaarborgd of bij oneigenlijk gebruik van de ter beschikking gestelde materialen en / of indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst geheel c.q. gedeeltelijk onmogelijk wordt of ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet kan worden gevergd van MIMI EVENTS.
4.2 Indien de Opdrachtgever persoonlijk failliet is verklaard, haar onderneming wordt geliquideerd (alleen van toepassing bij een zakelijke klant), surseance van betaling is toegekend of de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen op haar van toepassing is verklaard nadat de aanbieding is geaccepteerd is MIMI EVENTS gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden.
4.3 Indien er binnen 14 dagen voordat de gelegenheid plaatsvind een 1e graads familielid van de Opdrachtgever komt te overlijden is Opdrachtgever gerechtigd de overeenkomst met MIMI EVENTS te annuleren.
4.4 Indien de Opdrachtgever de overeenkomst geheel of gedeeltelijk annuleert, dan worden annuleringskosten aan de opdrachtgever in rekening gebracht
4.5 Bij annulering van de overeenkomst van geplaatste orders voor producten of diensten wordt een bedrag in rekening gebracht, dat in overeenstemming is met de hoeveelheid dagen dat de goederen of diensten voor u gereserveerd zijn geweest en de periode tussen het annuleren en de dag van levering.
De volgende bedragen worden in rekening gebracht:
- Annulering tot 90 dagen van tevoren: 40% van het verschuldigde bedrag. 40% van het verschuldigde bedrag is de aanbetaling die de Opdrachtgever heeft gedaan bij het sluiten van de overeenkomst.
- Annulering 60 dagen tot 30 dagen van tevoren: 50% van het verschuldigde bedrag.
- Annulering 30 dagen tot 7 dagen van tevoren: 75% van de het verschuldigde bedrag.
- Annulering binnen 7 dagen van tevoren: 100% van de het verschuldigde bedrag.
De kosten genoemd in lid 3 laten onverlet de kosten gemaakt aan derden door MIMI EVENTS die aan Opdrachtgever kunnen worden doorberekend.
4.6 Gepersonaliseerde decoraties, items, of maatwerk worden ten aller tijde volledig in rekening gebracht bij de Opdrachtgever wanneer het product al is ontwikkeld, gemaakt of is besteld bij een derde partij ongeacht het verschuldigde bedrag. Reeds verrichte werkzaamheden zullen ten alle tijden in rekening worden gebracht.
4.7 Het is de verantwoordelijkheid van een Opdrachtgever om een bruiloftsverzekering af te sluiten. Dit om eventueel risico af te dekken voor overmacht of uitstel en/of annulering van de overeenkomst door een sterfgeval, ziekte, epidemie, pandemie en/of anderszins. Opdrachtgever blijft anders immers aansprakelijk en gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden.
Artikel 5 | HUURPERIODE EN VERHUUR
5.1 De huurperiode van producten is een aaneengesloten periode.
5.2 Indien van toepassing en aangegeven in de overeenkomst kunnen producten 1 dag van tevoren worden opgehaald of worden 1 dag van te voren door MIMI EVENTS gebracht. 1 dag na gebruik of op dezelfde avond worden de producten opgehaald of kunnen de producten worden teruggebracht.
5.3 Overige diensten worden uitsluitend door MIMI EVENTS opgezet en weer afgebouwd en opgehaald. Al onze diensten / producten worden geleverd op de begane grond. Indien MIMI EVENTS een verdieping hoger moet leveren of gebruik moet maken van trappen / liften bij het opzetten van gehuurde producten / diensten zullen er extra kosten in rekening worden gebracht van €100,-
5.4 Verhuur van meerdere dagen kan enkel in overleg en word schriftelijk bevestigd
5.5 Verhuur van producten aan derden is uitsluitend toegestaan met schriftelijke toestemming van MIMI EVENTS.
5.6 Indien de huurperiode zonder schriftelijk overleg wordt overgeschreden, wordt per dag van de overschrijding 100% van de huurprijs bovenop de oorspronkelijke huurprijs in rekening gebracht en gefactureerd.
Artikel 6 | (HUUR) PRIJZEN
6.1 Het aanbod van MIMI EVENTS vermeldt een zo nauwkeurig mogelijke opgave van de prijs- en kostenfactoren. Alle door MIMI EVENTS vermelde prijzen en kosten zijn exclusief btw. Een aanbod gericht aan consumenten vermeldt prijzen en kosten inclusief btw.
6.2 Gedurende de in de overeenkomst vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
6.3 De aangegeven prijzen moeten op drukfouten worden voorbehouden
6.4 Prijzen voor diensten kunnen ter indicatie op de website worden gezet, de juiste prijs wordt weergegeven in de overeenkomst of offerte.
6.5 Extra kosten, zoals extra reiskosten en extra kosten in verband met langer verblijf op de locatie van de gelegenheid, gemaakt als gevolg van een omstandigheid die aan de Opdrachtgever of exploitant van de eventlocatie kan worden toegerekend, zullen te allen tijde aan de Opdrachtgever worden doorberekend.
Artikel 7 | BORG
7.1 MIMI EVENTS kan naast de aanbetaling van 40% bij verhuur van producten om een borg van 25% van het verhuurbedrag van de producten in rekening brengen.
7.2 De borg wordt onder andere gebruikt om eventuele schade of vermissing van de verhuurde producten op te vangen.
7.3 MIMI EVENTS controleert na retour van de gehuurde producten of ophalen van de geleverde diensten altijd de staat van de producten.
7.4 MIMI EVENTS zal binnen 5 werkdagen contact opnemen met de Opdrachtgever wanneer een bedrag op de borg moet worden ingehouden.
7.5 Het gedeelte van de borg dat niet is aangemerkt ter compensatie van schade of vermissing van producten wordt binnen 7 werkdagen teruggestort op de rekening van de Opdrachtgever of indien contant voldaan op dezelfde wijze worden terug gegeven. Dit geldt ook voor de gehele borgsom wanneer hier geen aanspraak op wordt gedaan door MIMI EVENTS.
Artikel 8 | BETALING
8.1 Het overeengekomen bedrag wordt afhankelijk van de aard van de opdracht op verschillende wijzen gefactureerd. Bij de organisatie / styling van een gelegenheid, zowel in binnen- als in buitenland, wordt het overeengekomen bedrag in 2 delen gefactureerd: 40% bij het tot stand komen van de Overeenkomst en 60% drie weken voordat de gelegenheid plaatsvind.
8.2 Indien de factuur niet op tijd is voldaan, kan MIMI EVENTS ervoor kiezen de producten of diensten niet leveren.
8.3 Het bedrag van de betaling dient te worden voldaan in Euro’s en worden overgeschreven naar het op de factuur vermelde rekeningnummer ter attentie van het op de factuur vermelde rekeningnummer van MIMI EVENTS.
8.4 Contante betalingen zijn niet gewenst en bij hoge uitzondering alleen mogelijk indien het niet anders kan.
8.5 Alle betalingen van de Opdrachtgever aan MIMI EVENTS dienen binnen de betalingstermijn te geschieden.
8.6 MIMI EVENTS vraagt bij akkoord voor het vastleggen van de gewenste datum en bij akkoord van de offerte en algemene voorwaarden om een aanbetaling van 40% van het bedrag vermeld op de offerte / aanbieding, exclusief het bedrag voor de borg.
8.7 Betaling door Opdrachtgever moet plaatsvinden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk tussen Opdrachtgever en MIMI EVENTS anders is overeengekomen of vermeld staat op de factuur.
8.8 Eventuele bezwaren tegen een factuur schorten de betalingsverplichting voor het niet-betwiste deel van de factuur niet op.
8.9 Indien tijdige betaling achterwege blijft, treedt het verzuim van de wederpartij van rechtswege in. Vanaf de dag dat het verzuim van de wederpartij intreedt, is de wederpartij over het opeisbare bedrag een wettelijke rente verschuldigd, waarbij een gedeelte van de maand als volledige maand wordt aangemerkt.
8.10 Alle redelijke kosten, zowel (buiten) gerechtelijke als executiekosten, gemaakt ter verkrijging van de door MIMI EVENTS verschuldigde bedragen, komen voor rekening van de Opdrachtgever.
8.11 Indien de gelegenheid om welke reden dan ook wordt verplaatst door Opdrachtgever naar het volgende kalenderjaar, dan gaat dit in overleg met MIMI EVENTS. Aan verplaatsing naar het opeenvolgende kalenderjaar kan een meerprijs van 50,- extra gefactureerd worden, plus eventueel meerwerk (uren op basis van nacalculatie). MIMI EVENTS zal dit altijd met Opdrachtgever communiceren.
Artikel 9 | VERVOER EN TRANSPORT
9.1 Vervoer en transport kan verricht worden door MIMI EVENTS of bij kleine bestellingen welke in een personen auto kunnen worden vervoerd door de Opdrachtgever zelf.
9.2 Bij vervoer en transport door MIMI EVENTS worden er kosten in rekening gebracht, tenzij anders vermeld.
9.3 Wanneer gekozen wordt door transport door MIMI EVENTS is de datum van brengen en ophalen van de producten aangegeven in de overeenkomst. Het tijdstip van brengen/ophalen wordt met de Opdrachtgever overlegd.
9.4 Indien MIMI EVENTS de producten bezorgt en/of ophaalt, verplicht de Opdrachtgever zich voor passende assistentie zorg te dragen. Te denken aan: opgeven juiste bezorglocatie, locatie op de hoogte brengen van komst en dergelijke.
9.5 De Opdrachtgever dient zorg te dragen dat de gehuurde producten klaar staan voor het ophalen op de afgesproken tijdstip.
Wanneer het afbouwen niet met de Opdrachtgever is afgesproken en MIMI EVENTS zelf de producten moet verzamelen/uit elkaar halen, wordt een bedrag in rekening gebracht van €100,- omdat dit als service wordt gezien die had kunnen worden bijgeboekt.
9.6 De Opdrachtgever mag indien mogelijk de gehuurde producten zelf afhalen bij MIMI EVENTS. Dit kan op de afgesproken datum in de overeenkomst. Tijd van afhalen en terugbrengen is in overleg.
9.7 De Opdrachtgever mag derden inschakelen voor het vervoer van de producten. Hetzij dat de Opdrachtgever aansprakelijk blijft voor eventuele vermissing, schade of diefstal.
9.8 De Opdrachtgever dient zelf zorg te dragen voor een ordelijk transport van producten waarvan MIMI EVENTS niet heeft afgesproken zelf te bezorgen / opzetten / afbouwen. Producten dienen droog, schoon en veilig te worden getransporteerd.
9.9 MIMI EVENTS behoudt zich het recht transport door de Opdrachtgever te weigeren wanneer niet aan bovenstaand eisen wordt voldaan.
Artikel 10 | RETOUR EN VERPAKKINGEN
10.1 Producten dienen in originele, schone en onbeschadigde staat te worden teruggebracht of klaargezet voor transport op de retourdatum en het retour tijdstip.
10.2 Producten dienen in de daarvoor bijgeleverde verpakkingen of manier hoe het moet worden getransporteerd (denk aan bakken, kratten, pallets) te worden geretourneerd of klaargezet voor transport.
10.3 MIMI EVENTS zal bij retour brengen van de Opdrachtgever of het retour ophalen door MIMI EVENTS altijd een telling doen van gehuurde goederen. Deze telling is bindend voor beide partijen.
10.4 Bij retour brengen van producten door de Opdrachtgever, wordt er door MIMI EVENTS binnen 5 werkdagen het product bekeken op schade of vermissing.
Artikel 11 | MEDEWERKING DOOR DE OPDRACHTGEVER
11.1 Opdrachtgever dient er voor zorg te dragen dat alle gegevens en bescheiden, welke MIMI EVENTS overeenkomstig haar oordeel nodig heeft voor het correct en tijdig uitvoeren van de verleende opdracht, tijdig per email ter beschikking worden gesteld. Denk hierbij aan plattegronden, adresgegevens, openingstijden etc.
11.2 Opdrachtgever dient er voor zorg te dragen dat MIMI EVENTS onverwijld wordt geïnformeerd over feiten en omstandigheden die in verband met de correcte uitvoering van de opdracht van belang kunnen zijn.
11.3 Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan MIMI EVENTS ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze via of van derden afkomstig zijn. MIMI EVENTS is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, doordat MIMI EVENTS bij de uitvoering van de Overeenkomst is uitgegaan van door Opdrachtgever verstrekte onjuiste of onvolledige informatie.
11.4 De uit de vertraging in de uitvoering van de opdracht voort vloeiende extra kosten, ontstaan door het niet, niet tijdig of niet behoorlijk, ter beschikking stellen van de verzochte gegevens, bescheiden en – of faciliteiten zijn voor rekening van Opdrachtgever. Bovendien heeft MIMI EVENTS in die gevallen het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten.
11.5 Indien Opdrachtgever ten behoeve van de uitvoering van de Overeenkomst aanstuurt op de inzet van extra (personele) ondersteuning, dan dient dit minimaal 4 weken voordat de inzet moet plaatsvinden aan MIMI EVENTS schriftelijk bekend gemaakt te worden. Deze extra inzet wordt in rekening gebracht op grond van het overeengekomen uurtarief exclusief reis en verblijfkosten.
11.6 Indien Opdrachtgever zelf leveranciers contracteert dan dienen alle afspraken met al deze leveranciers uiterlijk 2 weken voorafgaande aan de bruiloft schriftelijk te zijn vastgelegd. Indien dat niet het geval blijkt te zijn of indien er grote wijzigingen plaatsvinden dan zal MIMI EVENTS hiervoor een bedrag van € 175,- inclusief btw per vastlegging c.q. wijziging voor in rekening brengen.
Artikel 12 | UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
12.1 MIMI EVENTS is pas verplicht de Overeenkomst uit te voeren, na ontvangst door MIMI EVENTS van de door Opdrachtgever akkoord en / of betaling van de eerste 40% van het overeengekomen bedrag.
12.2 Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft MIMI EVENTS het recht voor de uitvoering van de Overeenkomst de hulp van derden in te schakelen.
12.3 Andere personen zoals leveranciers ter aanvulling van MIMI EVENTS, worden ingeschakeld door en voor rekening van Opdrachtgever, tenzij partijen uitdruklelijk schriftelijk anders overeenkomen.
Artikel 13 | SCHADE OF VERMISSING
13.1 Gehuurde producten dienen altijd aangeleverd te worden zoals deze zijn ontvangen, dus schoon, droog en intact. Wanneer dit bij afhalen of levering niet zo blijkt te zijn, moet er binnen 2 uur nadat er is afgeleverd of opgehaald contact worden opgenomen met MIMI WEDDING & EVENTS. Bij geen gehoor dient er altijd een whatsapp / sms bericht Inclusief foto van het gebrek te worden verstuurd naar 0647008004.
13.2 Er wordt verwacht dat de Opdrachtgever op een juiste en normale manier omgaat met de gehuurde producten. Waarbij onder juist en normaal wordt verstaan dat er geen schade kan ontstaan aan de producten of dat deze kwijtraken.
13.3 Wanneer gehuurde producten vies zijn geworden of beschadigd zijn geraakt, probeer deze dan niet zelf schoon te maken of te repareren. De schade kan erger worden.
13.4 Wanneer een item nat is geworden, zorg er dan voor dat deze kan drogen zodat er geen schimmelvorming of waterschade kan ontstaan.
13.5 Alle schade word vooraf door MIMI EVENTS in kaart gebracht en kan bij MIMI EVENTS worden opgevraagd.
13.6 Schade dat voorkomen had kunnen worden, zoals brandgaatjes, kaarsvet, schimmel, kauwgom, olie, inkt of andere onherstelbare vlekken worden gezien als schade waar een vergoeding voor wordt gevraagd of waar de borg van zal worden ingehouden.
13.7 Wanneer onderdelen onherstelbaar beschadigd zijn geraakt of zijn vermist wordt er gekeken naar de kosten om dit te repareren of te vervangen. Wanneer het bedrag van de borg niet toereikend is om de schade te herstellen of het item te vervangen, wordt er een factuur opgemaakt met daarin de kosten voor reparatie of vervanging. Deze dient binnen 7 werkdagen door de Opdrachtgever te worden betaald.
13.8 Wanneer er een vermoeden bestaat dat producten van MIMI EVENTS zijn gestolen, is MIMI EVENTS en Opdrachtgever genoodzaakt aangifte te doen bij de politie.
13.9 Mimi EVENTS is niet aansprakelijk voor schade verband houdende met de gehuurde goederen, die aan derden, aan hun persoon en/of bezittingen wordt toegebracht.
13.10 De stylingmaterialen die MIMI EVENTS ter beschikking stelt blijven eigendom van MIMI EVENTS. Indien deze materialen niet volledig en/of beschadigd aan MIMI EVENTS worden geretourneerd dient Opdrachtgever de vervangingswaarde aan MIMI EVENTS te vergoeden indien de borg ontoereikend is om in te houden.
Artikel 14 | RECLAMATIES EN KLACHTEN
14.1 De door MIMI Events geleverde producten of diensten dienen in overeenstemming te zijn met de overeenkomst die tussen MIMI EVENTS en de Opdrachtgever is vastgelegd.
14.2 Wanneer gebreken worden opgemerkt door de Opdrachtgever, is het van belang dit zo snel mogelijk doch uiterlijk binnen 2 uur na levering te melden, zodat het gebrek kan worden opgelost.
14.3 Bij eventuele later opgemerkte gebreken dient de Opdrachtgever gebreken binnen 1 dag na de dag van de verhuur van de producten of het gebruik van de diensten schriftelijk en met volledige motivatie en foto’s in te dienen bij MIMI EVENTS zodat MIMI EVENTS in staat is adequaat te reageren.
14.4 MIMI EVENTS dient in staat te worden gesteld de ingediende gebreken te controleren. Indien de reclame naar haar oordeel juist is en indien het alsnog verrichten van de overeengekomen werkzaamheden iet meer mogelijk of zinvol is, zal MIMI EVENTS slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van artikel 16.
14.5 Na de gestelde 1 dag vervalt het recht om te reclameren.
14.6 Het tijdig reclameren ontslaat Opdrachtgever niet van de op haar rustende (betalings-)verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst.
Artikel 15 | EIGENDOMSVOORBEHOUD EN INTELLECTUEEL EIGENDOM
15.1 Verhuurde decoratie en styling items blijven ten alle tijden eigendom van MIMI EVENTS, tenzij van een derde partij.
15.2 Gepersonaliseerde items en decoraties gemaakt voor de Opdrachtgever worden enkel eigendom van de Opdrachtgever na betaling van de producten en overeenstemming in de overeenkomst.
15.3 MIMI EVENTS behoudt zich alle rechten van intellectuele eigendom voor met betrekking tot producten van de geest welke zij gebruikt en/of heeft gebruikt en/of ontwikkelt en/of heeft ontwikkeld in het kader van de uitvoering van de overeenkomst, en ten aanzien waarvan zij de auteursrechten of andere rechten van intellectuele eigendom heeft of geldend kan maken.
15.4 Het is Opdrachtgever verboden die producten, waaronder mede begrepen computerprogramma’s, systeemontwerpen, werkwijzen, adviezen, (model)contracten en andere geestesproducten van MIMI EVENTS, een en ander in de ruimste zin des woords, al dan niet met inschakeling van derden te verveelvoudigen, te openbaren of te exploiteren. Verveelvoudiging en/of openbaarmaking en/of exploitatie is slechts na verkregen schriftelijke toestemming van MIMI EVENTS toegestaan.
15.5 De Opdrachtgever is gehouden de onder eigendomsvoorbehoud afgeleverde producten met de nodige zorgvuldigheid en als herkenbaar eigendom van gebruiker te bewaren.
15.6 De Opdrachtgever is niet bevoegd de onder eigendomsvoorbehoud afgeleverde producten, zolang de eigendom daarvan niet op haar is overgegaan, aan derden te verpanden, anderszins te bewaren of geheel of gedeeltelijk over te dragen, behoudens voor zover die overdracht ter uitoefening van de gebruikelijke bedrijfsactiviteiten van de Opdrachtgever plaatsvindt.
Artikel 16 | AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARING
16.1 MIMI EVENTS zal haar werkzaamheden naar beste kunnen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van een redelijk handelend vakgenoot mag worden verwacht. Indien een fout wordt gemaakt doordat opdrachtgever aan MIMI EVENTS onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, is MIMI EVENTS voor de daardoor ontstane schade niet aansprakelijk. Indien Opdrachtgever aantoont dat zij schade heeft geleden door een fout van MIMI EVENTS die bij zorgvuldig handelen zou zijn vermeden, is MIMI EVENTS slechts voor directe schade aansprakelijk tot maximaal €100,-
16.2 MIMI EVENTS is nimmer aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook als gevolg van handelen of nalaten van rechtstreeks door Opdrachtgever ingeschakelde leverancier(s), gasten van Opdrachtgever of derden.
16.3 MIMI EVENTS is niet aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, milieuschade, schade door bedrijfsstagnatie, kosten voortvloeiende uit veroordeling in proceskosten, rente- en/of vertragingsschade, schade als gevolg van het verschaffen van gebrekkige medewerking en/ of informatie van Opdrachtgever, en of schade wegens door MIMI EVENTS gegeven vrijblijvende inlichtingen of adviezen waarvan de inhoud niet uitdrukkelijk onderdeel van de schriftelijke overeenkomst vormt.
16.4 Als MIMI EVENTS bij de uitvoering van de overeenkomst een of meer derden inschakelt dan is MIMI EVENTS nimmer aansprakelijk voor eventuele fouten die door deze derde(n) wordt gemaakt. Als een derde zijn of haar aansprakelijkheid heeft beperkt dan heeft MIMI EVENTS de bevoegdheid om die aansprakelijkheidsbeperking mede namens Opdrachtgever te aanvaarden.
16.5 MIMI EVENTS is niet aansprakelijk voor beschadiging of teniet gaan van bescheiden tijdens vervoer of tijdens verzending per post, ongeacht of het vervoer of de verzending geschiedt door of namens Opdrachtgever, MIMI EVENTS of derden.
16.6 Vanaf het moment van ontvangt van aan de Opdrachtgever geleverde producten is de Opdrachtgever aansprakelijk voor eventuele schade, vermissing, verlies of diefstal aan en van producten. Reparatie of vervanging komt voor rekening van de Opdrachtgever. Een bedrag op de borgsom kan worden ingehouden.
16.7 Opdrachtgever vrijwaart MIMI EVENTS voor vorderingen van derden wegens schade die veroorzaakt is doordat Opdrachtgever aan MIMI EVENTS onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt.
16.8 Opdrachtgever vrijwaart MIMI EVENTS voor aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op door Opdrachtgever verstrekte materialen of gegevens, die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt.
16.9 Indien Opdrachtgever aan MIMI EVENTS informatiedragers, elektronische bestanden of software etc. verstrekt, garandeert Opdrachtgever dat de informatiedragers, elektronische bestanden of software vrij zijn van virussen en defecten.
Artikel 17 | OVERMACHT
17.1 MIMI EVENTS is niet gehouden tot nakomen van enige verplichting jegens de Opdrachtgever als zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan de schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvatting voor haar rekening komt.
17.2 Overmacht houdt in: alle onvoorziene omstandigheden die de nakoming van de verplichtingen van de overeenkomst verhinderen en die niet aan MIMI EVENTS of de Opdrachtgever toe te rekenen.
17.3 Onvoorziene omstandigheden buiten schuld of toedoen van MIMI EVENTS of de Opdrachtgever kunnen zijn: sabotage, oorlog, vijandigheden, staat van beleg, mobilisatie, terrorisme, stremming van verkeer te land, te water of in de lucht, epidemieën, pandemie, stremming van post, communicatie, dataverkeer en datacommunicatie in welke zin ook, vertragingen in het transport of vertraagde of foutieve levering van zaken of materialen of onderdelen door derden waaronder toeleveringsbedrijven van de Opdrachtgever. Een ongeval en plotseling overlijden van een naasten (eerste graad graads) vallen tevens onder overmacht.
17.4 In geval van overmacht zal MIMI Events zich naar redelijkheid inspannen om de opdrachtgever desgewenst te voorzien van een alternatieve oplossing.
17.5 Voor zoveel MIMI EVENTS ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk haar verplichtingen is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te koen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is MIMI EVENTS gerechtigd om de reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte seperaat aan Opdrachtgever te declareren. Opdrachtgever is gehouden deze declaratie te voldoen als ware het een afzonderlijke overeenkomst met in acht name van de bepalingen van deze algemene voorwaarden.
17.6 Bij overmacht die langer duurt dan 6 maanden hebben de Opdrachtgever en MIMI EVENTS of de keuze de overeenkomst te ontbinden, zonder dat beide partijen in welke vorm dan ook verplicht zijn enige vorm van schadevergoeding te voldoen en/of aanbetalingen of andere betalingen terug te vorderen. Uitzondering hierop zijn kosten die gemaakt zijn door MIMI EVENTS voor gepersonaliseerde items of maatwerk.
17.7 Bij ontbinding of annulering van een overeenkomst wegens overmacht, worden eventuele betaalde facturen niet terugbetaald. Wanneer er gepersonaliseerde items voor de Opdrachtgever zijn gemaakt, worden deze afzonderlijk gefactureerd en dient de Opdrachtgever de betaling te voldoen.
Artikel 18 | GEHEIMHOUDING
18.1 Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de Overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
18.2 Indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, MIMI EVENTS gehouden is vertrouwelijke informatie aan een door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derde te verstrekken, en MIMI EVENTS zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan verschoningsrecht, dan is MIMI EVENTS niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling en is Opdrachtgever niet gerechtigd tot ontbinding van de Overeenkomst op grond van beweerdelijk dientengevolge geleden en te lijden schade.
Artikel 19 | TOEPASSELIJK RECHT
19.1 Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
19.2 Eventuele geschillen die ontstaan tussen MIMI EVENTS en de Opdrachtgever worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van de plaats van vestiging van MIMI EVENTS.
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst die betrekking heeft op door MIMI WEDDING & Events te leveren of verhuren diensten en producten, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen.
1.2 In deze algemene voorwaarden wordt met ‘Opdrachtgever’ bedoeld: iedere (rechts)persoon of bedrijf die bij MIMI EVENTS diensten of goederen huurt of afneemt, met wie MIMI EVENTS een overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten.
1.3 MIMI WEDDING & EVENTS wordt aangegeven als MIMI EVENTS of als Verhuurder.
Mimi Events is gevestigd aan de Gatwickstraat 13, 1043 GL Amsterdam, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 68410247.
1.4 Met Overeenkomst wordt bedoelt: iedere tussen de Opdrachtgever en Mimi Wedding & Events tot stand gekomen overeenkomst tot verhuur, verkoop, opdracht of dienstverlening ontstaan uit offerte of uit opdracht / bevestiging van Opdrachtgever.
1.5 Diensten: de prestaties waartoe Mimi Wedding & Events zich verbonden heeft. Diensten die zijn dan wel worden geleverd door Verhuurder aan Opdrachtgever, dan wel beoogd zijn om te worden geleverd of ter beschikking gesteld door Verhuurder aan Opdrachtgever, onder meer krachtens overeenkomst van koop, verhuur en of opdracht, alsmede de werkzaamheden die Verhuurder voor Opdrachtgever verricht en of zal verrichten, dan wel beoogd wordt te verrichten;
1.6 Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk tussen partijen zijn overeengekomen. De toepasselijkheid van eventueel door Opdrachtgever gehanteerde voorwaarden, wordt door Mimi Events uitdrukkelijk van de hand gewezen. Deze algemene voorwaarden treden daarvoor in de plaats.
Artikel 2 | TOTSTANDKOMING EN INHOUD OVEREENKOMST
2.1 Alle aanbiedingen en offertes hebben, tenzij anders blijkt of anders is overeengekomen, een geldigheidsduur van 7 werkdagen, gerekend vanaf de vermelde datum op de offerte / aanbieding.
2.2 Nadat de offerte of aanbieding is verstuurd krijgt de Opdrachtgever 7 werkdagen bedenktijd en mag de Opdrachtgever in deze tijd de keuze qua producten en / of diensten aanpassen of overgaan tot afzien van de samenwerking met MIMI EVENTS. Bedenktijd is niet van toepassing indien de gelegenheid op korte termijn (binnen 2 maanden) plaatsvind. MIMI EVENTS is niet verplicht te leveren zonder schriftelijk bevestiging.
2.3 De offerte / aanbieding en algemene voorwaarden dienen door de Opdrachtgever te worden gelezen, en bij akkoord van zowel de overeenkomst / offerte en algemene voorwaarden gaat de Opdrachtgever over tot aanbetaling.
2.4 Door een schriftelijke bevestiging / mondeling akkoord of door het verrichten van een aanbetaling door Opdrachtgever komt een overeenkomst tot stand.
2.5 Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor toekomstige afname of verhuur van goederen of diensten.
2.6 Goederen blijven ten alle tijden bezit van MIMI EVENTS tenzij anders vermeld op de offerte of in de overeenkomst.
2.7 Voor het wijzigen van de overeenkomst nadat de bedenktijd verstreken is wordt verwezen naar Artikel 3 in de Algemene voorwaarden. Voor de beëindiging of ontbinding van de overeenkomst wordt verwezen naar Artikel 4 in de Algemene voorwaarden.
Artikel 3 | WIJZIGEN VAN DE OVEREENKOMST
3.1 Indien blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in overleg de overeenkomst schriftelijk aanpassen / aanvullen.
3.2 Indien de wijziging van en/of de aanvulling op de offerte of aanbieding financiële en/of kwalitatieve consequenties zal hebben, zal MIMI EVENTS de Opdrachtgever hierover van tevoren inlichten.
Artikel 4 | ONTBINDING OF BEEINDIGING VAN DE OVEREENKOMST
4.1 MIMI EVENTS heeft het recht de Overeenkomst op te zeggen c.q. te beëindigen of annuleren, zonder daarbij schadeplichtig te worden jegens Opdrachtgever indien de inhoud van de Overeenkomst naar haar oordeel de belangen en/of goede naam van haar onderneming kan schaden en voorts indien de veiligheid van gasten, personeel en/of gecontracteerde leveranciers naar het oordeel van MIMI EVENTS onvoldoende wordt gewaarborgd of bij oneigenlijk gebruik van de ter beschikking gestelde materialen en / of indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst geheel c.q. gedeeltelijk onmogelijk wordt of ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet kan worden gevergd van MIMI EVENTS.
4.2 Indien de Opdrachtgever persoonlijk failliet is verklaard, haar onderneming wordt geliquideerd (alleen van toepassing bij een zakelijke klant), surseance van betaling is toegekend of de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen op haar van toepassing is verklaard nadat de aanbieding is geaccepteerd is MIMI EVENTS gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden.
4.3 Indien er binnen 14 dagen voordat de gelegenheid plaatsvind een 1e graads familielid van de Opdrachtgever komt te overlijden is Opdrachtgever gerechtigd de overeenkomst met MIMI EVENTS te annuleren.
4.4 Indien de Opdrachtgever de overeenkomst geheel of gedeeltelijk annuleert, dan worden annuleringskosten aan de opdrachtgever in rekening gebracht
4.5 Bij annulering van de overeenkomst van geplaatste orders voor producten of diensten wordt een bedrag in rekening gebracht, dat in overeenstemming is met de hoeveelheid dagen dat de goederen of diensten voor u gereserveerd zijn geweest en de periode tussen het annuleren en de dag van levering.
De volgende bedragen worden in rekening gebracht:
- Annulering tot 90 dagen van tevoren: 40% van het verschuldigde bedrag. 40% van het verschuldigde bedrag is de aanbetaling die de Opdrachtgever heeft gedaan bij het sluiten van de overeenkomst.
- Annulering 60 dagen tot 30 dagen van tevoren: 50% van het verschuldigde bedrag.
- Annulering 30 dagen tot 7 dagen van tevoren: 75% van de het verschuldigde bedrag.
- Annulering binnen 7 dagen van tevoren: 100% van de het verschuldigde bedrag.
De kosten genoemd in lid 3 laten onverlet de kosten gemaakt aan derden door MIMI EVENTS die aan Opdrachtgever kunnen worden doorberekend.
4.6 Gepersonaliseerde decoraties, items, of maatwerk worden ten aller tijde volledig in rekening gebracht bij de Opdrachtgever wanneer het product al is ontwikkeld, gemaakt of is besteld bij een derde partij ongeacht het verschuldigde bedrag. Reeds verrichte werkzaamheden zullen ten alle tijden in rekening worden gebracht.
4.7 Het is de verantwoordelijkheid van een Opdrachtgever om een bruiloftsverzekering af te sluiten. Dit om eventueel risico af te dekken voor overmacht of uitstel en/of annulering van de overeenkomst door een sterfgeval, ziekte, epidemie, pandemie en/of anderszins. Opdrachtgever blijft anders immers aansprakelijk en gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden.
Artikel 5 | HUURPERIODE EN VERHUUR
5.1 De huurperiode van producten is een aaneengesloten periode.
5.2 Indien van toepassing en aangegeven in de overeenkomst kunnen producten 1 dag van tevoren worden opgehaald of worden 1 dag van te voren door MIMI EVENTS gebracht. 1 dag na gebruik of op dezelfde avond worden de producten opgehaald of kunnen de producten worden teruggebracht.
5.3 Overige diensten worden uitsluitend door MIMI EVENTS opgezet en weer afgebouwd en opgehaald. Al onze diensten / producten worden geleverd op de begane grond. Indien MIMI EVENTS een verdieping hoger moet leveren of gebruik moet maken van trappen / liften bij het opzetten van gehuurde producten / diensten zullen er extra kosten in rekening worden gebracht van €100,-
5.4 Verhuur van meerdere dagen kan enkel in overleg en word schriftelijk bevestigd
5.5 Verhuur van producten aan derden is uitsluitend toegestaan met schriftelijke toestemming van MIMI EVENTS.
5.6 Indien de huurperiode zonder schriftelijk overleg wordt overgeschreden, wordt per dag van de overschrijding 100% van de huurprijs bovenop de oorspronkelijke huurprijs in rekening gebracht en gefactureerd.
Artikel 6 | (HUUR) PRIJZEN
6.1 Het aanbod van MIMI EVENTS vermeldt een zo nauwkeurig mogelijke opgave van de prijs- en kostenfactoren. Alle door MIMI EVENTS vermelde prijzen en kosten zijn exclusief btw. Een aanbod gericht aan consumenten vermeldt prijzen en kosten inclusief btw.
6.2 Gedurende de in de overeenkomst vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
6.3 De aangegeven prijzen moeten op drukfouten worden voorbehouden
6.4 Prijzen voor diensten kunnen ter indicatie op de website worden gezet, de juiste prijs wordt weergegeven in de overeenkomst of offerte.
6.5 Extra kosten, zoals extra reiskosten en extra kosten in verband met langer verblijf op de locatie van de gelegenheid, gemaakt als gevolg van een omstandigheid die aan de Opdrachtgever of exploitant van de eventlocatie kan worden toegerekend, zullen te allen tijde aan de Opdrachtgever worden doorberekend.
Artikel 7 | BORG
7.1 MIMI EVENTS kan naast de aanbetaling van 40% bij verhuur van producten om een borg van 25% van het verhuurbedrag van de producten in rekening brengen.
7.2 De borg wordt onder andere gebruikt om eventuele schade of vermissing van de verhuurde producten op te vangen.
7.3 MIMI EVENTS controleert na retour van de gehuurde producten of ophalen van de geleverde diensten altijd de staat van de producten.
7.4 MIMI EVENTS zal binnen 5 werkdagen contact opnemen met de Opdrachtgever wanneer een bedrag op de borg moet worden ingehouden.
7.5 Het gedeelte van de borg dat niet is aangemerkt ter compensatie van schade of vermissing van producten wordt binnen 7 werkdagen teruggestort op de rekening van de Opdrachtgever of indien contant voldaan op dezelfde wijze worden terug gegeven. Dit geldt ook voor de gehele borgsom wanneer hier geen aanspraak op wordt gedaan door MIMI EVENTS.
Artikel 8 | BETALING
8.1 Het overeengekomen bedrag wordt afhankelijk van de aard van de opdracht op verschillende wijzen gefactureerd. Bij de organisatie / styling van een gelegenheid, zowel in binnen- als in buitenland, wordt het overeengekomen bedrag in 2 delen gefactureerd: 40% bij het tot stand komen van de Overeenkomst en 60% drie weken voordat de gelegenheid plaatsvind.
8.2 Indien de factuur niet op tijd is voldaan, kan MIMI EVENTS ervoor kiezen de producten of diensten niet leveren.
8.3 Het bedrag van de betaling dient te worden voldaan in Euro’s en worden overgeschreven naar het op de factuur vermelde rekeningnummer ter attentie van het op de factuur vermelde rekeningnummer van MIMI EVENTS.
8.4 Contante betalingen zijn niet gewenst en bij hoge uitzondering alleen mogelijk indien het niet anders kan.
8.5 Alle betalingen van de Opdrachtgever aan MIMI EVENTS dienen binnen de betalingstermijn te geschieden.
8.6 MIMI EVENTS vraagt bij akkoord voor het vastleggen van de gewenste datum en bij akkoord van de offerte en algemene voorwaarden om een aanbetaling van 40% van het bedrag vermeld op de offerte / aanbieding, exclusief het bedrag voor de borg.
8.7 Betaling door Opdrachtgever moet plaatsvinden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk tussen Opdrachtgever en MIMI EVENTS anders is overeengekomen of vermeld staat op de factuur.
8.8 Eventuele bezwaren tegen een factuur schorten de betalingsverplichting voor het niet-betwiste deel van de factuur niet op.
8.9 Indien tijdige betaling achterwege blijft, treedt het verzuim van de wederpartij van rechtswege in. Vanaf de dag dat het verzuim van de wederpartij intreedt, is de wederpartij over het opeisbare bedrag een wettelijke rente verschuldigd, waarbij een gedeelte van de maand als volledige maand wordt aangemerkt.
8.10 Alle redelijke kosten, zowel (buiten) gerechtelijke als executiekosten, gemaakt ter verkrijging van de door MIMI EVENTS verschuldigde bedragen, komen voor rekening van de Opdrachtgever.
8.11 Indien de gelegenheid om welke reden dan ook wordt verplaatst door Opdrachtgever naar het volgende kalenderjaar, dan gaat dit in overleg met MIMI EVENTS. Aan verplaatsing naar het opeenvolgende kalenderjaar kan een meerprijs van 50,- extra gefactureerd worden, plus eventueel meerwerk (uren op basis van nacalculatie). MIMI EVENTS zal dit altijd met Opdrachtgever communiceren.
Artikel 9 | VERVOER EN TRANSPORT
9.1 Vervoer en transport kan verricht worden door MIMI EVENTS of bij kleine bestellingen welke in een personen auto kunnen worden vervoerd door de Opdrachtgever zelf.
9.2 Bij vervoer en transport door MIMI EVENTS worden er kosten in rekening gebracht, tenzij anders vermeld.
9.3 Wanneer gekozen wordt door transport door MIMI EVENTS is de datum van brengen en ophalen van de producten aangegeven in de overeenkomst. Het tijdstip van brengen/ophalen wordt met de Opdrachtgever overlegd.
9.4 Indien MIMI EVENTS de producten bezorgt en/of ophaalt, verplicht de Opdrachtgever zich voor passende assistentie zorg te dragen. Te denken aan: opgeven juiste bezorglocatie, locatie op de hoogte brengen van komst en dergelijke.
9.5 De Opdrachtgever dient zorg te dragen dat de gehuurde producten klaar staan voor het ophalen op de afgesproken tijdstip.
Wanneer het afbouwen niet met de Opdrachtgever is afgesproken en MIMI EVENTS zelf de producten moet verzamelen/uit elkaar halen, wordt een bedrag in rekening gebracht van €100,- omdat dit als service wordt gezien die had kunnen worden bijgeboekt.
9.6 De Opdrachtgever mag indien mogelijk de gehuurde producten zelf afhalen bij MIMI EVENTS. Dit kan op de afgesproken datum in de overeenkomst. Tijd van afhalen en terugbrengen is in overleg.
9.7 De Opdrachtgever mag derden inschakelen voor het vervoer van de producten. Hetzij dat de Opdrachtgever aansprakelijk blijft voor eventuele vermissing, schade of diefstal.
9.8 De Opdrachtgever dient zelf zorg te dragen voor een ordelijk transport van producten waarvan MIMI EVENTS niet heeft afgesproken zelf te bezorgen / opzetten / afbouwen. Producten dienen droog, schoon en veilig te worden getransporteerd.
9.9 MIMI EVENTS behoudt zich het recht transport door de Opdrachtgever te weigeren wanneer niet aan bovenstaand eisen wordt voldaan.
Artikel 10 | RETOUR EN VERPAKKINGEN
10.1 Producten dienen in originele, schone en onbeschadigde staat te worden teruggebracht of klaargezet voor transport op de retourdatum en het retour tijdstip.
10.2 Producten dienen in de daarvoor bijgeleverde verpakkingen of manier hoe het moet worden getransporteerd (denk aan bakken, kratten, pallets) te worden geretourneerd of klaargezet voor transport.
10.3 MIMI EVENTS zal bij retour brengen van de Opdrachtgever of het retour ophalen door MIMI EVENTS altijd een telling doen van gehuurde goederen. Deze telling is bindend voor beide partijen.
10.4 Bij retour brengen van producten door de Opdrachtgever, wordt er door MIMI EVENTS binnen 5 werkdagen het product bekeken op schade of vermissing.
Artikel 11 | MEDEWERKING DOOR DE OPDRACHTGEVER
11.1 Opdrachtgever dient er voor zorg te dragen dat alle gegevens en bescheiden, welke MIMI EVENTS overeenkomstig haar oordeel nodig heeft voor het correct en tijdig uitvoeren van de verleende opdracht, tijdig per email ter beschikking worden gesteld. Denk hierbij aan plattegronden, adresgegevens, openingstijden etc.
11.2 Opdrachtgever dient er voor zorg te dragen dat MIMI EVENTS onverwijld wordt geïnformeerd over feiten en omstandigheden die in verband met de correcte uitvoering van de opdracht van belang kunnen zijn.
11.3 Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan MIMI EVENTS ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze via of van derden afkomstig zijn. MIMI EVENTS is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, doordat MIMI EVENTS bij de uitvoering van de Overeenkomst is uitgegaan van door Opdrachtgever verstrekte onjuiste of onvolledige informatie.
11.4 De uit de vertraging in de uitvoering van de opdracht voort vloeiende extra kosten, ontstaan door het niet, niet tijdig of niet behoorlijk, ter beschikking stellen van de verzochte gegevens, bescheiden en – of faciliteiten zijn voor rekening van Opdrachtgever. Bovendien heeft MIMI EVENTS in die gevallen het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten.
11.5 Indien Opdrachtgever ten behoeve van de uitvoering van de Overeenkomst aanstuurt op de inzet van extra (personele) ondersteuning, dan dient dit minimaal 4 weken voordat de inzet moet plaatsvinden aan MIMI EVENTS schriftelijk bekend gemaakt te worden. Deze extra inzet wordt in rekening gebracht op grond van het overeengekomen uurtarief exclusief reis en verblijfkosten.
11.6 Indien Opdrachtgever zelf leveranciers contracteert dan dienen alle afspraken met al deze leveranciers uiterlijk 2 weken voorafgaande aan de bruiloft schriftelijk te zijn vastgelegd. Indien dat niet het geval blijkt te zijn of indien er grote wijzigingen plaatsvinden dan zal MIMI EVENTS hiervoor een bedrag van € 175,- inclusief btw per vastlegging c.q. wijziging voor in rekening brengen.
Artikel 12 | UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
12.1 MIMI EVENTS is pas verplicht de Overeenkomst uit te voeren, na ontvangst door MIMI EVENTS van de door Opdrachtgever akkoord en / of betaling van de eerste 40% van het overeengekomen bedrag.
12.2 Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft MIMI EVENTS het recht voor de uitvoering van de Overeenkomst de hulp van derden in te schakelen.
12.3 Andere personen zoals leveranciers ter aanvulling van MIMI EVENTS, worden ingeschakeld door en voor rekening van Opdrachtgever, tenzij partijen uitdruklelijk schriftelijk anders overeenkomen.
Artikel 13 | SCHADE OF VERMISSING
13.1 Gehuurde producten dienen altijd aangeleverd te worden zoals deze zijn ontvangen, dus schoon, droog en intact. Wanneer dit bij afhalen of levering niet zo blijkt te zijn, moet er binnen 2 uur nadat er is afgeleverd of opgehaald contact worden opgenomen met MIMI WEDDING & EVENTS. Bij geen gehoor dient er altijd een whatsapp / sms bericht Inclusief foto van het gebrek te worden verstuurd naar 0647008004.
13.2 Er wordt verwacht dat de Opdrachtgever op een juiste en normale manier omgaat met de gehuurde producten. Waarbij onder juist en normaal wordt verstaan dat er geen schade kan ontstaan aan de producten of dat deze kwijtraken.
13.3 Wanneer gehuurde producten vies zijn geworden of beschadigd zijn geraakt, probeer deze dan niet zelf schoon te maken of te repareren. De schade kan erger worden.
13.4 Wanneer een item nat is geworden, zorg er dan voor dat deze kan drogen zodat er geen schimmelvorming of waterschade kan ontstaan.
13.5 Alle schade word vooraf door MIMI EVENTS in kaart gebracht en kan bij MIMI EVENTS worden opgevraagd.
13.6 Schade dat voorkomen had kunnen worden, zoals brandgaatjes, kaarsvet, schimmel, kauwgom, olie, inkt of andere onherstelbare vlekken worden gezien als schade waar een vergoeding voor wordt gevraagd of waar de borg van zal worden ingehouden.
13.7 Wanneer onderdelen onherstelbaar beschadigd zijn geraakt of zijn vermist wordt er gekeken naar de kosten om dit te repareren of te vervangen. Wanneer het bedrag van de borg niet toereikend is om de schade te herstellen of het item te vervangen, wordt er een factuur opgemaakt met daarin de kosten voor reparatie of vervanging. Deze dient binnen 7 werkdagen door de Opdrachtgever te worden betaald.
13.8 Wanneer er een vermoeden bestaat dat producten van MIMI EVENTS zijn gestolen, is MIMI EVENTS en Opdrachtgever genoodzaakt aangifte te doen bij de politie.
13.9 Mimi EVENTS is niet aansprakelijk voor schade verband houdende met de gehuurde goederen, die aan derden, aan hun persoon en/of bezittingen wordt toegebracht.
13.10 De stylingmaterialen die MIMI EVENTS ter beschikking stelt blijven eigendom van MIMI EVENTS. Indien deze materialen niet volledig en/of beschadigd aan MIMI EVENTS worden geretourneerd dient Opdrachtgever de vervangingswaarde aan MIMI EVENTS te vergoeden indien de borg ontoereikend is om in te houden.
Artikel 14 | RECLAMATIES EN KLACHTEN
14.1 De door MIMI Events geleverde producten of diensten dienen in overeenstemming te zijn met de overeenkomst die tussen MIMI EVENTS en de Opdrachtgever is vastgelegd.
14.2 Wanneer gebreken worden opgemerkt door de Opdrachtgever, is het van belang dit zo snel mogelijk doch uiterlijk binnen 2 uur na levering te melden, zodat het gebrek kan worden opgelost.
14.3 Bij eventuele later opgemerkte gebreken dient de Opdrachtgever gebreken binnen 1 dag na de dag van de verhuur van de producten of het gebruik van de diensten schriftelijk en met volledige motivatie en foto’s in te dienen bij MIMI EVENTS zodat MIMI EVENTS in staat is adequaat te reageren.
14.4 MIMI EVENTS dient in staat te worden gesteld de ingediende gebreken te controleren. Indien de reclame naar haar oordeel juist is en indien het alsnog verrichten van de overeengekomen werkzaamheden iet meer mogelijk of zinvol is, zal MIMI EVENTS slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van artikel 16.
14.5 Na de gestelde 1 dag vervalt het recht om te reclameren.
14.6 Het tijdig reclameren ontslaat Opdrachtgever niet van de op haar rustende (betalings-)verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst.
Artikel 15 | EIGENDOMSVOORBEHOUD EN INTELLECTUEEL EIGENDOM
15.1 Verhuurde decoratie en styling items blijven ten alle tijden eigendom van MIMI EVENTS, tenzij van een derde partij.
15.2 Gepersonaliseerde items en decoraties gemaakt voor de Opdrachtgever worden enkel eigendom van de Opdrachtgever na betaling van de producten en overeenstemming in de overeenkomst.
15.3 MIMI EVENTS behoudt zich alle rechten van intellectuele eigendom voor met betrekking tot producten van de geest welke zij gebruikt en/of heeft gebruikt en/of ontwikkelt en/of heeft ontwikkeld in het kader van de uitvoering van de overeenkomst, en ten aanzien waarvan zij de auteursrechten of andere rechten van intellectuele eigendom heeft of geldend kan maken.
15.4 Het is Opdrachtgever verboden die producten, waaronder mede begrepen computerprogramma’s, systeemontwerpen, werkwijzen, adviezen, (model)contracten en andere geestesproducten van MIMI EVENTS, een en ander in de ruimste zin des woords, al dan niet met inschakeling van derden te verveelvoudigen, te openbaren of te exploiteren. Verveelvoudiging en/of openbaarmaking en/of exploitatie is slechts na verkregen schriftelijke toestemming van MIMI EVENTS toegestaan.
15.5 De Opdrachtgever is gehouden de onder eigendomsvoorbehoud afgeleverde producten met de nodige zorgvuldigheid en als herkenbaar eigendom van gebruiker te bewaren.
15.6 De Opdrachtgever is niet bevoegd de onder eigendomsvoorbehoud afgeleverde producten, zolang de eigendom daarvan niet op haar is overgegaan, aan derden te verpanden, anderszins te bewaren of geheel of gedeeltelijk over te dragen, behoudens voor zover die overdracht ter uitoefening van de gebruikelijke bedrijfsactiviteiten van de Opdrachtgever plaatsvindt.
Artikel 16 | AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARING
16.1 MIMI EVENTS zal haar werkzaamheden naar beste kunnen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van een redelijk handelend vakgenoot mag worden verwacht. Indien een fout wordt gemaakt doordat opdrachtgever aan MIMI EVENTS onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, is MIMI EVENTS voor de daardoor ontstane schade niet aansprakelijk. Indien Opdrachtgever aantoont dat zij schade heeft geleden door een fout van MIMI EVENTS die bij zorgvuldig handelen zou zijn vermeden, is MIMI EVENTS slechts voor directe schade aansprakelijk tot maximaal €100,-
16.2 MIMI EVENTS is nimmer aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook als gevolg van handelen of nalaten van rechtstreeks door Opdrachtgever ingeschakelde leverancier(s), gasten van Opdrachtgever of derden.
16.3 MIMI EVENTS is niet aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, milieuschade, schade door bedrijfsstagnatie, kosten voortvloeiende uit veroordeling in proceskosten, rente- en/of vertragingsschade, schade als gevolg van het verschaffen van gebrekkige medewerking en/ of informatie van Opdrachtgever, en of schade wegens door MIMI EVENTS gegeven vrijblijvende inlichtingen of adviezen waarvan de inhoud niet uitdrukkelijk onderdeel van de schriftelijke overeenkomst vormt.
16.4 Als MIMI EVENTS bij de uitvoering van de overeenkomst een of meer derden inschakelt dan is MIMI EVENTS nimmer aansprakelijk voor eventuele fouten die door deze derde(n) wordt gemaakt. Als een derde zijn of haar aansprakelijkheid heeft beperkt dan heeft MIMI EVENTS de bevoegdheid om die aansprakelijkheidsbeperking mede namens Opdrachtgever te aanvaarden.
16.5 MIMI EVENTS is niet aansprakelijk voor beschadiging of teniet gaan van bescheiden tijdens vervoer of tijdens verzending per post, ongeacht of het vervoer of de verzending geschiedt door of namens Opdrachtgever, MIMI EVENTS of derden.
16.6 Vanaf het moment van ontvangt van aan de Opdrachtgever geleverde producten is de Opdrachtgever aansprakelijk voor eventuele schade, vermissing, verlies of diefstal aan en van producten. Reparatie of vervanging komt voor rekening van de Opdrachtgever. Een bedrag op de borgsom kan worden ingehouden.
16.7 Opdrachtgever vrijwaart MIMI EVENTS voor vorderingen van derden wegens schade die veroorzaakt is doordat Opdrachtgever aan MIMI EVENTS onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt.
16.8 Opdrachtgever vrijwaart MIMI EVENTS voor aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op door Opdrachtgever verstrekte materialen of gegevens, die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt.
16.9 Indien Opdrachtgever aan MIMI EVENTS informatiedragers, elektronische bestanden of software etc. verstrekt, garandeert Opdrachtgever dat de informatiedragers, elektronische bestanden of software vrij zijn van virussen en defecten.
Artikel 17 | OVERMACHT
17.1 MIMI EVENTS is niet gehouden tot nakomen van enige verplichting jegens de Opdrachtgever als zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan de schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvatting voor haar rekening komt.
17.2 Overmacht houdt in: alle onvoorziene omstandigheden die de nakoming van de verplichtingen van de overeenkomst verhinderen en die niet aan MIMI EVENTS of de Opdrachtgever toe te rekenen.
17.3 Onvoorziene omstandigheden buiten schuld of toedoen van MIMI EVENTS of de Opdrachtgever kunnen zijn: sabotage, oorlog, vijandigheden, staat van beleg, mobilisatie, terrorisme, stremming van verkeer te land, te water of in de lucht, epidemieën, pandemie, stremming van post, communicatie, dataverkeer en datacommunicatie in welke zin ook, vertragingen in het transport of vertraagde of foutieve levering van zaken of materialen of onderdelen door derden waaronder toeleveringsbedrijven van de Opdrachtgever. Een ongeval en plotseling overlijden van een naasten (eerste graad graads) vallen tevens onder overmacht.
17.4 In geval van overmacht zal MIMI Events zich naar redelijkheid inspannen om de opdrachtgever desgewenst te voorzien van een alternatieve oplossing.
17.5 Voor zoveel MIMI EVENTS ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk haar verplichtingen is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te koen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is MIMI EVENTS gerechtigd om de reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte seperaat aan Opdrachtgever te declareren. Opdrachtgever is gehouden deze declaratie te voldoen als ware het een afzonderlijke overeenkomst met in acht name van de bepalingen van deze algemene voorwaarden.
17.6 Bij overmacht die langer duurt dan 6 maanden hebben de Opdrachtgever en MIMI EVENTS of de keuze de overeenkomst te ontbinden, zonder dat beide partijen in welke vorm dan ook verplicht zijn enige vorm van schadevergoeding te voldoen en/of aanbetalingen of andere betalingen terug te vorderen. Uitzondering hierop zijn kosten die gemaakt zijn door MIMI EVENTS voor gepersonaliseerde items of maatwerk.
17.7 Bij ontbinding of annulering van een overeenkomst wegens overmacht, worden eventuele betaalde facturen niet terugbetaald. Wanneer er gepersonaliseerde items voor de Opdrachtgever zijn gemaakt, worden deze afzonderlijk gefactureerd en dient de Opdrachtgever de betaling te voldoen.
Artikel 18 | GEHEIMHOUDING
18.1 Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de Overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
18.2 Indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, MIMI EVENTS gehouden is vertrouwelijke informatie aan een door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derde te verstrekken, en MIMI EVENTS zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan verschoningsrecht, dan is MIMI EVENTS niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling en is Opdrachtgever niet gerechtigd tot ontbinding van de Overeenkomst op grond van beweerdelijk dientengevolge geleden en te lijden schade.
Artikel 19 | TOEPASSELIJK RECHT
19.1 Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
19.2 Eventuele geschillen die ontstaan tussen MIMI EVENTS en de Opdrachtgever worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van de plaats van vestiging van MIMI EVENTS.