Lees hier de veel gestelde vragen die wij als event planner en stylist regelmatig te horen hebben gekregen.
Staat jullie vraag er niet bij? Neem contact met ons op via e-mail of telefoon.
Staat jullie vraag er niet bij? Neem contact met ons op via e-mail of telefoon.
Welke diensten bied mimi events aan?
Onze (wedding) stylisten kunnen jullie tijdens de voorbereidingen van jullie gelegenheid adviseren over het design, styling en de planning van jullie feest of evenement. Wij zijn op de hoogte van de laatste trends binnen de branche.
Wij bieden wedding planning aan, ontwerpen graag een op maat bedacht project (design) en verhuren styling items voor elke gelegenheid.
Wij bieden wedding planning aan, ontwerpen graag een op maat bedacht project (design) en verhuren styling items voor elke gelegenheid.
Wat is Wedding / Event styling?
Wedding styling of Event styling is de aankleding en styling van een bruiloft op het gebied van decoraties. Het gaat om de decoraties waarmee je een locatie kan omtoveren tot dat ene perfecte plaatje. Denk hierbij aan tafels, stoelen, servies, bestek, achterwanden etc.
Wat doet een Wedding / Event Stylist nou precies?
Een wedding stylist of event stylist is altijd gefocust op het totaalplaatje van een bruiloft of evenement. Hoe kunnen we een bruiloft of event zo vormgeven dat het er spectaculair uit komt te zien. Wij houden rekening met alle aspecten omtrent de styling van uw evenement. Ook nemen wij de voorbereidingen voor de styling op de dag zelf uit handen en zorgen wij ervoor dat alle (gehuurde) styling items opgezet worden en aan het eind van de avond weer allemaal weer worden opgeruimd. Dat scheelt jullie veel werk en zorgen.
Het meest gevraagd is de wedding styling van bruiloften. Een speciaal en intiem moment dat altijd wel wat extra aankleding kan gebruiken om dit belangrijke moment te benadrukken en natuurlijk voor ge-wel-di-ge huwelijksfoto’s als aandenken. De wedding styling van huwelijken bevat vaak decoraties als een achterwand, trouwboog, prieel, tafels, stoelen en servies / bestek. Een verscheidenheid aan details, bloemen en andere accessoires zorgen voor een perfecte finishing toch aan ieder project. Stying en decoratie items van Mimi Events zetten vaak meteen een compleet andere sfeer neer.
Hopelijk hebben we jullie enthousiast gemaakt met de mogelijkheden tot een toffe (wedding) styling! Nog niet overtuigd, maar toch nieuwsgierig wat Mimi Events voor jullie bruiloft kan betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact op via info@mimievents.nl of +31 (0) 6 4700 8004.
Het meest gevraagd is de wedding styling van bruiloften. Een speciaal en intiem moment dat altijd wel wat extra aankleding kan gebruiken om dit belangrijke moment te benadrukken en natuurlijk voor ge-wel-di-ge huwelijksfoto’s als aandenken. De wedding styling van huwelijken bevat vaak decoraties als een achterwand, trouwboog, prieel, tafels, stoelen en servies / bestek. Een verscheidenheid aan details, bloemen en andere accessoires zorgen voor een perfecte finishing toch aan ieder project. Stying en decoratie items van Mimi Events zetten vaak meteen een compleet andere sfeer neer.
Hopelijk hebben we jullie enthousiast gemaakt met de mogelijkheden tot een toffe (wedding) styling! Nog niet overtuigd, maar toch nieuwsgierig wat Mimi Events voor jullie bruiloft kan betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact op via info@mimievents.nl of +31 (0) 6 4700 8004.
Wat is wedding / Event Design?
Heb jij een idee van hoe jij je bruiloft / evenement gestyled wil hebben maar is de decoratie hiervoor niet te huur? Geen nood! Ons team van designers ontwerpen graag een concept op maat en werken dit tot in de details uit. Onze designers zijn op de hoogte van de laatste trends binnen de branche en vinden het belangrijk dat de styling van jullie gelegenheid echt past bij wie jullie zijn en daarin uniek is. Wij nemen graag de tijd om jullie goed te leren kennen en alle elementen voor de aankleding worden zeer zorgvuldig geselecteerd. Indien wij een op maat gemaakt design verzorgen worden alle zaken die daarop betrekking hebben door ons verzorgd. Wij denken aan elk detail van het ontwerp. Van kleur, materialen tot aan functionaliteit en de transport ervan.
Kunnen wij Mimi Events ook inschakelen voor Wedding / Event planning?
Ja!, Mimi Events biedt zowel styling voor jullie bruiloft als wedding / event planners. Als wedding / Event planner kunnen wij jullie gelegenheid van A tot Z regelen en jullie voorzien van een persoonlijk advies, handige tips en de leukste leveranciers. Wij beschikken over een groot netwerk aan leveranciers en helpen jullie graag met het vinden van de juiste leveranciers die bij jullie gelegenheid passen. Onze planners regelen naast de organisatie op de dag zelf ook het voortraject dat vooraf gaat aan een bruiloft / evenement en zorgen onze planners ervoor dat alles volgens het draaiboek verloopt. De gehele planning wordt uitvoerig begeleid. Daarnaast is een planner ook zelf aanwezig op de gelegenheid om alles in goede banen te leiden en zijn onze planners het aanspreekpunt voor alle leveranciers.
Tijdens een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek bespreken wij allereerst jullie wensen met betrekking tot jullie gelegenheid. Welke wensen jullie ook hebben alles is mogelijk! Wij werken aan de hand van pakketten, deze zijn ook nog eens naar wens aan te passen.
Tijdens een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek bespreken wij allereerst jullie wensen met betrekking tot jullie gelegenheid. Welke wensen jullie ook hebben alles is mogelijk! Wij werken aan de hand van pakketten, deze zijn ook nog eens naar wens aan te passen.
Wat is het verschil tussen een wedding / event planner en een wedding / event stylist?
Het grote verschil tussen een wedding / event planner en stylist is het volgende; Een wedding / eventplanner zorgt ervoor dat alles goed georganiseerd wordt en de dag zelf volgend de planning verloopt. Een wedding / event stylist zorgt er juist voor dat alle styling items en decoraties worden geplaatst en naar wens worden gestyled.
Wat kost het om een wedding stylist, Planner of Designer in te huren?
Wedding / Event Sylist
Het tarief van het inhuren van een wedding / event stylist bedraagt €55,- excl. BTW per stylist per uur. Deze kosten zijn excl. transportkosten en decoraties. Afhankelijk van de toegankelijkheid van de locatie en de gehuurde decoratie items zijn wij uit ervaring minimaal 3 uur bezig met een stylings opdracht. En een hele grote en uitgebreide styling van ceremonie, diner en feestzaal kost al snel meer dan 30 uur tijd.
Wedding / Event Planner
De prijs voor een wedding / event planner pakket zijn vanaf €975,-. Deze kosten zijn excl. transportkosten en decoraties. Vraag ons naar de verschillende pakketten die wij kunnen aanbieden.Voor een exacte prijsopgave van een weddingplanner kunnen jullie het beste per mail of per telefoon contact opnemen. Wij kunnen op basis van jullie details over de bruiloft qua locatie, aantal gasten en soort decoraties een offerte op maat maken.
Wedding / Event Designer
Voor styling op maat vinden wij het belangrijk dat alle details worden doorgenomen. Wij nemen de tijd om de wensen door te nemen en alle elementen voor de aankleding worden zeer zorgvuldig geselecteerd. ieder bruidspaar ontwerpen wij graag een styling op maat. Indien wij het wedding design voor jullie verzorgen worden alle zaken die daarop betrekking hebben door ons verzorgd. De kosten voor het inschakelen van Mimi Wedding & Events als Wedding Designer beginnen bij € 3.000,- inclusief BTW en exclusief materiaal.Benieuwd naar de mogelijkheden? Bel ons direct op +31 6 4700 8004
Het tarief van het inhuren van een wedding / event stylist bedraagt €55,- excl. BTW per stylist per uur. Deze kosten zijn excl. transportkosten en decoraties. Afhankelijk van de toegankelijkheid van de locatie en de gehuurde decoratie items zijn wij uit ervaring minimaal 3 uur bezig met een stylings opdracht. En een hele grote en uitgebreide styling van ceremonie, diner en feestzaal kost al snel meer dan 30 uur tijd.
Wedding / Event Planner
De prijs voor een wedding / event planner pakket zijn vanaf €975,-. Deze kosten zijn excl. transportkosten en decoraties. Vraag ons naar de verschillende pakketten die wij kunnen aanbieden.Voor een exacte prijsopgave van een weddingplanner kunnen jullie het beste per mail of per telefoon contact opnemen. Wij kunnen op basis van jullie details over de bruiloft qua locatie, aantal gasten en soort decoraties een offerte op maat maken.
Wedding / Event Designer
Voor styling op maat vinden wij het belangrijk dat alle details worden doorgenomen. Wij nemen de tijd om de wensen door te nemen en alle elementen voor de aankleding worden zeer zorgvuldig geselecteerd. ieder bruidspaar ontwerpen wij graag een styling op maat. Indien wij het wedding design voor jullie verzorgen worden alle zaken die daarop betrekking hebben door ons verzorgd. De kosten voor het inschakelen van Mimi Wedding & Events als Wedding Designer beginnen bij € 3.000,- inclusief BTW en exclusief materiaal.Benieuwd naar de mogelijkheden? Bel ons direct op +31 6 4700 8004
Wat zijn de prijzen voor losse decoratie verhuur?
Uiteraard is het ook mogelijk om geen stylist te huren maar de items zelf bij ons te huren.
Prijzen zijn afhankelijk van de decoratie items. Vraag onze brochure aan voor een impressie van ons werk en informeer naar de bijbehorende prijzen.
Prijzen zijn afhankelijk van de decoratie items. Vraag onze brochure aan voor een impressie van ons werk en informeer naar de bijbehorende prijzen.
Wat voor decoraties verhuren jullie?
Wij verhuren een heel breed assortiment aan decoraties. Van stoelen tot luxe kandelaren, kunstbloemen en goud- en koperkleurig bestek. Vraag onze brochure aan voor een impressie van ons assortiment decoratieverhuur. Binnenkort is onze verhuur collectie online terug te vinden op de website. Blijf ons in de gaten houden! Ons assortiment wordt maandelijks uitgebreid, dus als we het nu niet hebben, wellicht wel over een maand. Kunnen jullie niet vinden wat jullie zoeken, neem dan contact met ons op. Wij zullen proberen te vinden of te maken wat jullie zoeken.
Een gedeelte van onze verhuur decoraties bestaat uit maatwerk. Zo kunnen wij echte en kunstbloemen leveren voor bruiloften, ceremonies, dinertafels, trouwbogen en andere decoraties. Deze prijzen zijn altijd afhankelijk van de grootte van het bloemstuk, soort bloem en aantallen.
Een gedeelte van onze verhuur decoraties bestaat uit maatwerk. Zo kunnen wij echte en kunstbloemen leveren voor bruiloften, ceremonies, dinertafels, trouwbogen en andere decoraties. Deze prijzen zijn altijd afhankelijk van de grootte van het bloemstuk, soort bloem en aantallen.
Wat is de huurperiode van de gehuurde decoraties?
Onze huurprijzen zijn per aaneengesloten huurperiode en soms ook per dag. Vaak worden onze decoraties gehuurd voor op een vrijdag of zaterdag. Het is dan handig om de decoraties al op donderdag of vrijdag te komen ophalen of te brengen. Maandag of dinsdag wordt dan alles weer opgehaald of terug verwacht. Op die manier kunnen wij in alle rust jullie gelegenheid decoreren en hoeven wij bij het opruimen niemand voor de voeten te lopen. De verhuur huurperiode dient wel van te voren en in overleg overeengekomen te worden. Bij een langere huurperiode worden er extra huurkosten berekend, maar de precieze kosten daarvan zijn afhankelijk van de duur en periode.
Hoe ver van tevoren moet ik de styling / design of planning van mijn gelegenheid regelen of huren?
Styling
Voordat je de styling van jullie gelegenheid gaat regelen raden wij aan om eerst de locatie gekozen te hebben. Wij raden dit aan, omdat wij binnen ons styling advies altijd rekening houden met de locatie. Hoe ziet de locatie er uit? Wat is de bereikbaarheid van de locatie? Is het een binnen op buitenlocatie? Willen jullie gebruik maken van bepaald meubilair van de locatie zelf? Allemaal vragen die ons helpen met het geven van een goed advies voor de styling van jullie gelegenheid.
Uit ervaring kunnen wij zeggen dat de meeste bruidsparen bij ons langskomen voor advies dit een jaar tot 2 maanden voor de bruiloft willen regelen. Dit is vaak ook de beste periode om het een en ander vast te leggen wat betreft decoraties. Hoe eerder jullie langskomen, hoe groter de kans dat wij nog beschikbaar zijn op jullie datum. Ook is de kans dat we de decoraties die jullie graag willen nog beschikbaar hebben voor jullie datum. Het komt wel eens voor dat wij klanten teleur moeten stellen omdat de gewenste decoraties al gereserveerd zijn voor iemand anders. Of dat ons team niet meer beschikbaar is voor de gewenste. Zeker bij populaire data wordt ons team vaak al een jaar van te voren vast gelegd. Maar uiteraard bestaan er altijd uitzonderingen.
Wedding / event planning
De planning is het belangrijkste onderdeel in de aanloop naar je grote dag. Maar wanneer moet je beginnen met het plannen van de perfecte gelegenheid? Welcome in the life of Mimi Event planning! Waarschijnlijk hebben jullie allerlei ideeen over jullie gelegenheid. Die wil je dolgraag realiseren en daar komt een hoop bij kijken. Om de druk er iets af te halen is het handig om ongeveer een jaar tot 8 maanden van tevoren te beginnen met de organisatie. Op die manier hebben wij genoeg tijd om alles te regelen.
Design
Bij maatwerk projecten adviseren wij (afhankelijk van het project) om minimaal 1,5 jaar van tevoren aan de slag te gaan. Maar wij hebben ook klanten die last - minute nog een maatwerk project willen realiseren. Ook deze klanten kunnen wij helpen. Houd er rekening mee dat hoe dichter je bij de datum van oplevering zit hoe duurder het project zal worden.
Verhuur
Om teleurstellingen te voorkomen adviseren wij om minimaal 10 maanden van tevoren je decoratie bij Mimi Events te reserveren. Onze items zijn ongekend populair en zijn erg snel verhuurd. Wil je in de tussentijd toch van decoratie veranderen omdat wij een nieuw item hebben? Dan is dit altijd mogelijk en doen wij daar niet moeilijk over.
WAt zijn de transportkosten van decoratie naar en van de locatie.
Voor bestellingen vanaf €1000,- rekenen wij geen transport en opzetkosten.
Voor bestellingen onder de €1000,- rekenen wij €0,50 excl. BTW per gereden kilometer. Dit is 4x de afstand van ons magazijn in Amsterdam naar de locatie. Een keer heen en terug om de decoraties te brengen. Daarna nog een keer heen en terug om alles weer op te halen. Deze tarieven zijn zo vast gesteld op basis van de kosten van de vrachtwagen/bestelauto, brandstof, onderhoud, verzekeringen en salaris van onze chauffeurs. Wij maken geen winst op onze transportkosten. Dit zijn puur de onkosten om de decoraties op locatie te krijgen en weer op te kunnen halen. Uiteraard kunnen jullie bij sommige items ervoor kiezen om zelf de gehuurde decoraties op te komen halen en terug te brengen. Dit scheelt transportkosten en we zien regelmatig klanten die een boedelbak of bestelbusje regelen om alles te vervoeren. Vraag naar welke verhuur items dit zijn.
Voor bestellingen onder de €1000,- rekenen wij €0,50 excl. BTW per gereden kilometer. Dit is 4x de afstand van ons magazijn in Amsterdam naar de locatie. Een keer heen en terug om de decoraties te brengen. Daarna nog een keer heen en terug om alles weer op te halen. Deze tarieven zijn zo vast gesteld op basis van de kosten van de vrachtwagen/bestelauto, brandstof, onderhoud, verzekeringen en salaris van onze chauffeurs. Wij maken geen winst op onze transportkosten. Dit zijn puur de onkosten om de decoraties op locatie te krijgen en weer op te kunnen halen. Uiteraard kunnen jullie bij sommige items ervoor kiezen om zelf de gehuurde decoraties op te komen halen en terug te brengen. Dit scheelt transportkosten en we zien regelmatig klanten die een boedelbak of bestelbusje regelen om alles te vervoeren. Vraag naar welke verhuur items dit zijn.
Heb ik zelf echt geen werk bij op en afbouw?
Zeker niet! Onze klanten hoeven alleen maar te genieten van het eindresultaat! Wij komen uw locatie met ervaren stylisten omtoveren en gaan pas weg als alles naar wens is. Bij items die je zelf ophaalt en weer terug brengt moet je natuurlijk wel zelf voor de op en afbouw zorgen.
KAn ik korting krijgen?
Zeker! Bij grote hoeveelheden of meerdere locaties maken we met liefde een extra scherpe offerte voor u.
Ook is het mogelijk om voor meerdere keren bij ons te boeken, in dat geval krijgt u ook een extra scherp voorstel ongeachte het formaat van de bestelling.
Ook is het mogelijk om voor meerdere keren bij ons te boeken, in dat geval krijgt u ook een extra scherp voorstel ongeachte het formaat van de bestelling.
Hoe kunnen wij betalen voor styling, planning, verhuur of design?
Regelmatig vragen klanten zich af op welke wijze ze kunnen betalen. Mimi Events vraagt een voorschot van 40% van het totale bedrag na het plaatsen van de bestelling. Jullie dienen het resterende bedrag 3 weken voor de gelegenheid te betalen. Voor onze facturen geldt een betalingstermijn van 14 dagen. Betaling kan via verschillende betaalwijzen. Het geld kan vooraf per bank overgemaakt worden. Bij uitzondering kunnen jullie het bedrag op de dag van de levering zelf contant gepast betalen. Maar dit dient van te voren wel altijd overlegd te worden. Wij accepteren helaas geen credit cards als betaalwijze. Jullie kunnen deze voorwaarde ook na lezen in onze algemene waarden.
Wat zijn de bezorgtijden?
Standaard bezorgt Mimi Events van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur en op zaterdag en zondag van 10:00 uur tot 15:00 uur. Ook buiten deze tijden is bezorging mogelijk, maar dan gelden aangepaste tarieven. Ook is het mogelijk dat u op afspraak de decoraties zelf komt ophalen en weer komt terug brengen naar onze locatie in Amsterdam.
Bij opgave van uw order kunt u een voorkeurstijd voor bezorging aangeven. Onze planner zal zo veel mogelijk proberen deze voorkeurstijd na te komen.
Bij opgave van uw order kunt u een voorkeurstijd voor bezorging aangeven. Onze planner zal zo veel mogelijk proberen deze voorkeurstijd na te komen.
Waarom zouden wij moeten kiezen voor Mimi Events?
Het team van Mimi Events zorgt voor betrouwbaarheid, professionaliteit en expertise en heeft bijna alles zelf in huis zodat het een stuk gemakkelijker word om al jullie zorgen uit handen te nemen wat betreft de styling, planning, verhuur of design.
Naast het verzorgen van complete & unieke styling concepten op maat, hebben wij een van de grootste en een zeer uitgebreide decoratie verhuur collectie van Nederland en België.
Mimi Events bied onze klanten ook complete arrangementen aan, waarbij wij naast de aankleding ook andere onderdelen regelen. Denk aan licht en geluid, special effects, DJ, taart of Photobooth. Wij werken samen met verschillende kwaliteitsvolle cateraars en entertainment bureaus om te zorgen voor een spectaculaire avond!
Naast het verzorgen van complete & unieke styling concepten op maat, hebben wij een van de grootste en een zeer uitgebreide decoratie verhuur collectie van Nederland en België.
Mimi Events bied onze klanten ook complete arrangementen aan, waarbij wij naast de aankleding ook andere onderdelen regelen. Denk aan licht en geluid, special effects, DJ, taart of Photobooth. Wij werken samen met verschillende kwaliteitsvolle cateraars en entertainment bureaus om te zorgen voor een spectaculaire avond!
Waar moet ik aan denken als het om bruiloft decoratie gaat?
Verzorgt Mimi Events ook de styling voor Evenementen?
Mimi Events verzorgt graag de aankleding voor evenementen. Van elegante dinertafels in kerstsfeer tot stijlvolle aankleding voor een walk in diner show. Wij kunnen de aankleding en versiering verzorgen met een groot assortiment in feestelijke decoraties en meubilair. Na afloop ruimen wij alles zelf weer op, zodat jullie hier geen omkijken naar hebben. Wij werken samen met verschillende kwaliteitsvolle cateraars en entertainment bureaus om te zorgen voor een spectaculaire avond!
Het is ook mogelijk dat een bedrijf zelf de aankleding wil verzorgen op locatie, maar hier wel meubilair of andere decoratie voor in willen huren. Wij bieden verscheidenheid in assortiment in feestdecoraties en meubilair geschikt voor zakelijke evenementen. Ook kunnen wij decoratie.
Meer weten? Neem eens contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.
Het is ook mogelijk dat een bedrijf zelf de aankleding wil verzorgen op locatie, maar hier wel meubilair of andere decoratie voor in willen huren. Wij bieden verscheidenheid in assortiment in feestdecoraties en meubilair geschikt voor zakelijke evenementen. Ook kunnen wij decoratie.
Meer weten? Neem eens contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.
Kan ik kosteloos annuleren ivm Covid-19 virus?
Deze vraag begrijpen wij helemaal in deze tijd. Het zijn spannende en onzekere tijden. Wij vinden het enorm vervelend voor iedereen die nu extra gestrest raakt door deze situatie en wensen iedereen heel veel sterkte toe.
Mimi Events verzet het hele jaar door alle styling en design bestellingen kosteloos naar een andere datum als de datum verplaatst moet worden vanwege het Covid-19 virus. Wel moeten wij opnieuw kijken naar de beschikbaarheid van onze bruiloft stylisten en decoraties en meubilair. Maar dat doen wij met alle liefde en in goed overleg.
Ivm Covid-19 is ons kantoor momenteel uitsluitend op afspraak geopend. Wij nemen alle richtlijnen van het RIVM in acht en plannen wij graag een telefonisch advies gesprek. Hierdoor kunnen wij de continuïteit van ons bedrijf garanderen.
Mimi Events verzet het hele jaar door alle styling en design bestellingen kosteloos naar een andere datum als de datum verplaatst moet worden vanwege het Covid-19 virus. Wel moeten wij opnieuw kijken naar de beschikbaarheid van onze bruiloft stylisten en decoraties en meubilair. Maar dat doen wij met alle liefde en in goed overleg.
Ivm Covid-19 is ons kantoor momenteel uitsluitend op afspraak geopend. Wij nemen alle richtlijnen van het RIVM in acht en plannen wij graag een telefonisch advies gesprek. Hierdoor kunnen wij de continuïteit van ons bedrijf garanderen.